Wednesday, 19 November 2014

Tanda-tanda anda dah GEMUK!

Assalamualaikum..salam sejahtera untuk semua.Cuba tengok tajuk kat atas tu..MENAKUTKAN tak??mesti la menakutkan lagi-lagi pada mereka yang dah biasa bentuk tubuh badan yang ala-ala model gitu..huhuhu..

KEGEMUKAN boleh terjadi oleh banyak faktor seperti tabiat seharian yang tidak sihat seperti makan secara berlebihan, makan makanan yang terlalu berminyak, berlemak, serta tidak mengamalkan gaya hidup sihat (tidak bersenam). Terdapat juga KEGEMUKAN yang disebabkan oleh keturunan (jangan nak salahkan ibu mengandung ekkkk). Ahli keluarga semua jenis yang besar-besar di mana saya percaya persekitaran juga turut menjadi faktor kegemukan. Ye la kan..mak asyik masak sedap-sedap je, mana makan tak bertambah.Nanti mak kecik hati plak kan..heeee..kawan plak asyik dok ajak makan je..ajak makan kat kedai mamak la, cuba restoran baru kat kawasan perumahan la..belum lagi hujung minggu nak kena hadiri kenduri.Alahai,,,sedar tak sedar..badan bagai dipam-pam. Mesti tak nak kan masalah Kegemukan ni..lagi-lagi yang dah bersuami..mesti tak nak suami dok jeling orang lain.Suami dok bagi alasan isteri dah gemuk, dah tak cantik macam keluar dating dlu macam kes yang tengah bikin kaum isteri panas sekarang ni -------> pengakuan suami curang
Kita sebagai kaum isteri kena ambil input negatif oleh suami k.mah untuk POSITIF kan diri kita. Suami k.mah cakap k.mah dah tak jaga badan lepas beranak , rambut bau busuk disebalik tudung,kaki bengkak dengan lemak (harapnya suami k.mah tu macam Brad Pitt walaupun dah kahwin lama sebab dia kondem k.mah). Emosional plak..nak citer pasal tanda-tanda Gemuk dah melalut pasal k.mah plak.Jom tengok kat bawah ni kalau anda ada tanda-tanda seperti berikut:

#tumit kaki sakit bila berdiri lama
#baju saiz M dah jadi saiz XL
#seluar bahagian peha dah tak boleh masuk!
#skirt plak tak boleh nak kancing dah
#cepat mengah/letih bila terpaksa jalan kaki jauh sikit
#suami pegang perut (spare tyre) dan cakap "ni babab ni"----->BABAB merujuk kepada LEMAK!!



 Sumber: en.google


YA, anda mungkin sedang mengalami krisis KENAIKAN BERAT BADAN atau KEGEMUKAN !!

TIIIIIIDAAAKKKKKKKKK!!!!!


Apa kata cepat-cepat ambil tindakan buang segala lemak yang ada tu dengan SET KURUS PREMIUM kat bawah ni ;). 



______
Alfafa
---------
※mencuci usus bagi membuang toksik
※mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
※membantu masalah penghadaman dan pencernaan
※melegakan sembelit
________
Lecithin
----------
※membakar lemak berlebihan di dalam badan
※mencantikkan kulit
※melembutkan najis,melembabkan usus serta meleraikan toksin
diusus

__________
ESP
-------------
*memberikan rasa kenyang berpanjangan (jadi tak de la rasa nak
makan je kan..)
*memberi tenaga
*Indeks glisemik yang rendah (leh tolong turunkan kencing manis)
*Bantu cantikkan kulit sekali (gebus gituuuu)


Laju-laju watsapp lin 017 9399 084

FB: https://www.facebook.com/azlinda.hashim
Pages: https://www.facebook.com/pages/Sihat-dan-Cantik-online
COD: bukit beruntung,bukit sentosa, rawang, perodua sg.choh